duminică, 5 iulie 2009

Graffiti


Graffiti este un termen general referitor la inscripţii caligrafiate sau imagini pictate sau gravate pe pereţi sau alte suprafeţe publice sau private, care nu sunt destinate acestui scop.Acest ''fenomen'' a luat nastere in S.U.A,New York mai exact unde artistii au fost numiti vandali.Primul artist recunoscut se semna cu numele de TAKI 183 ,numele adevarat ramanand necunoscut.10 ani mai tarziu,datorita cresterii numarului de arme de foc ,viata a devenit din ce in ce mai periculoasa,cocaina din ce in ce mai folosita si vanzatorii de vopseluri au fost obligati sa-si tina marfa in locuri speciale.In aceasta perioada au aparut bande de tineri care cautau locuri propice pentru desenat.2 dintre cei mai cunoscuti ''pictori'' sunt Jean-Michel Baquiat si Keith Haring.
In Romania fenomenul a aparut abia in anii '90 dar nu la fel de agresiv.

Totusi cei care creeaza asemenea desene sunt inca pedepsiti.


4 comentarii:

The Fat One spunea...

Pff... Graffurile-s pasiunea mea... Am incercat si eu o vreme sa "pictez" pereti si bomb-urile si tagurile-mi ieseau destul de fain... Throwie-urile si piece-urile le faceam ca un copil de 2 ani. De aia m-am si lasat, ca nu progresam deloc.

Iulia I. spunea...

Grafitti - arta urbana <3.
Pare grozav, dar recunosc ca nu am pic de talent in ceea ce priveste forma asta de arta.
Am vazut si prin Valcea cateva incercari [reusite].

Anonim spunea...

frate eu fac de 4 ani mia intrat in sange deja daca vreti sa b despre graffiti vb pe id meu alcholyxx

Anonim spunea...

Deci imi pare rau ca nu prea se aseamanda graffu cu ce zici uh dar uite asa pt Grafferi nu conteaza istoria lui ci elementu graffuli adika AD4E Adunare de 4 elemente B-Boy Mc DJ Graffer si eu sunt un graffer si cand sunt nervos etc imi descarc nervi pe pereti sau cand sunt linistit lafel :D baga la cap